Smööööör. Gott och relativt naturligt.

Livsmedelsverket är oroliga över den ökande konsumtionen fett bland Sveriges befolkning.

Jag är inte lika orolig. 
Orsaken är rätt självklar. LCHF (www.justfuckinggoogleit.com) och Den hemliga kocken har gjort sitt. Folk börjar inse att fettet inte är den stora orsaken till övervikt samtidigt som medvetenheten kring tillsatser ökar. Margarin är inte särskilt naturligt, vad än branchen försöker förmedla. 
One thought on “Smööööör. Gott och relativt naturligt.

  1. Bättre, naturligare mat än lchf kan man inte äta! Riktigt smör, vispgrädde och fisk, kött, kyckling etc av bra kvalité. Så lite tillsatser som möjligt och helst ekologiskt.
    Att det dessutom inte blir dyrare sammanlagt än att äta så kallad normalkost är ju inte så konstigt, mindre kostnader för forskning och reklam… Jag håller mig till lchf för då mår hela jag bra 😉
    Kan tillägga att ju större fettenergiprocent jag har per dag, desto mer går jag ner. Är det inte konstigt, tvärt emot allt vad livsmedelsverket säger!

Kommentera

