Så får du läsare till din blogg

När man kollar runt bland topplistorna av bloggare så skulle man kunna tro att det är hur enkelt som helst att få läsare. I föräldrabloggarna så präglas blogginläggen av nonsens från vardagen nedpräntad i usel text. Det är syftningsfel, stavfel, fel på meningsuppbyggnaden och layouten och alla andra fel man kan göra i skrift – på en gång.

Men sen visar det sig att det inte är så enkelt. Välformulerade, intressanta och roliga bloggar finns det många av men dom hamnar långt ner på topplistorna. Varför?
Lösningen verkar vara:
1. Var ung.
2. Ha många barn
3. Hm, det var nog bara det.
Så min nya blogg ska heta:
”11 år och 9 barnsmamma”
alt.
”12 år och väntar femlingar”
Sen ska jag skriva inlägg av typen:
”asså guuud!!! ja e så tröööööttttt!!! ska sova ses i morrn bloggen”
6 thoughts on “Så får du läsare till din blogg

  1. Tänker ofta på samma sak. De roliga, välskrivna bloggarna är det fan ingen som besöker men vissa usla mammabloggar har massor av besökare. Gärna de av typen du nämner. Finns iofs också många mammabloggar med noll kommentarer och troligen så få läsare som de fötjänar.

    Skrev ett inlägg om mammabloggar för ett par månader sen. Mammabloggar sucks tycker jag rent generellt!

  2. Precis vad jag med undrat, ja alltså varför ligger bloggar som är läsvärda långt ner i listorna? Jag tycker verkligen att vissa av topbloggarna är så grymt ointressanta och handar om samma jävla skit vareviga dag och så har vissa väldigt ful grafik och utseende på sidan. Är man topbloggare så kan man väl ändå göra sidan lite snygg så det känns trevligt att komma dit för de som är intresserade av att läsa samma sak varje dag..?

    Nu säger jag inte att min blogg är ”läsvärd” eller snygg grafikmässigt. Min nuvarande grafik som är nu är bara där tills jag fixat ihop min egen grafik + koder helt klart i testbloggen. Och bloggen är mest för mig själv + släkt, vänner och för de som gillar att läsa om tex barn, shopping osv. =)

  3. Så sant som de va skrivet! … Läser hellre andras bloggar som är bra skrivet mm än skriver bra själv *lol*

Kommentera

