Jag känner mig hotad av blonda, 30+mammor med nya barnvagnar och korrekt klädda 1-åringar

Ja, jag gör nog det. I alla fall när dom tittar konstigt på mig som dom gjorde idag. Jag gick in till stan med sonen i vagnen (Emmaljunga -98). Sonen ville inte ha overall på sig så då slapp han det eftersom jag minns hur jobbigt det var att ha på sig. Istället tog jag med min snowboardjacka och en varm vetekudde och bäddade in honom i det. Mössa ville han inte heller ha så synen som möter dessa kvinnor är en gammal vagn (inte coolt retrogammal utan bara gammal) med en unge i vars hår är ruffsigt och hemmaklippt och helt blottat i och med avsaknad av mössa. Dessutom är han insvept i en vuxenjacka istället för en overall. 

Egentligen bryr jag mig inte om vad dom tänker. Men just idag så kändes det som att jag kunde läsa deras tankar innanför den där nyslingade, prydligt bakåtkammade frisyren. Dom dömde ut mig. Deras lite för långa blickar avslöjade dom.
Jag vet att dom kände sig lite bättre än jag. Och jag kände att jag tog åt mig. Det ska jag genast sluta upp med.
3 thoughts on “Jag känner mig hotad av blonda, 30+mammor med nya barnvagnar och korrekt klädda 1-åringar

  1. Haha, ja men å andra sidan så uppfostrar dom småpenisade skitungar och brats. 🙂 Alvin är ball och bra till skillnad från dem.

    /rickard

Kommentera

