Aborter, bestick och ensamjobb

Norska kvinnor åker till Sverige för att abortera bort barn med fel kön. Undra hur man fick reda på det? Gick man in i ett register, sökte på ”orsak till abort” och letade efter ”kön”. För kom verkligen dessa kvinnor in på sjukhusen och sa: ”Hej, jag vill göra abort eftersom jag inte vill ha en dotter”?

Nej, jag tror inte det. 
Hur man håller besticken är tydligen känsligt för vissa, den kära Ribbing fick tuff kritik när hon höll med om att en mamma skulle lära sitt barn att hålla besticken ”rätt”. Och även på familjeliv.se så var det några, eller åtminstonde en, som tyckte att det var hemskt, sorgligt och förlegat att lära sina barn detta. Själv anser jag att det handlar om en naturlig del i barnuppfostran. Jag fick lära mig detta och har haft mycket nytta av det, även om jag rätt ofta äter med händerna också. Lär barnen vad som är rätt så dom vet när dom kan göra fel, det är min åsikt i saken.
Stängde ner stället själv ikväll. Kändes jobbigt, stressigt och lite nervöst. Så nu unnar jag mig vin och slösurfande denna barnfria kväll – skål på er!
Kommentera

