Absurda tankar

Min man har en konstig tendens att komma på helt idiotiska saker att säga till folk, allt för absurda och ibland obscena för att säga högt. Idag märkte jag att det hade börjat smitta av sig.

En afrikan kom och skulle hämta mat på jobbet och min kollega upprepar hans beställning väldigt högt (hon har en tendens att prata rätt högt i onödan) och i mitt huvud tänker jag repliken:
”Men du, han är inte hörselskadad bara för att han är neger”
Sånt säger inte jag, jag tänker inte ens sådan i vanliga fall. Jag är ytterst politiskt korrekt och använder aldrig n-ordet i mitt tal. Det är fel och nedvärderande. Men tanken på att jag skulle sagt det där gjorde mig så full i skratt att jag småfnissade för mig själv i flera minuter. Jag är patetisk.
Igår inhandlade jag två böcker som jag velat läsa länge: ”Blonde” och ”No Logo”. Undra när jag ska ta mig an att läsa igenom dom?
Kommentera

